Köp & Leveransvillkor

NI ÄR VÄLKOMNA ATT HANDLA FRÅN VÅR WEBBSHOP

  • Priserna som anges är inklusive moms. (25%)
  • Fraktkostnaden beror på distansen. Ni anger ert postnummer i kassan så räknas fraktkostnaden ut automatiskt och presenterar sig för er. Maximala beloppet för fraktkostnad är 1200 SEK. (Prover skickas alltid fraktfritt)

Kakelshop är ett bolag inom Tiles R Us AB-koncernen. När ni har gjort er beställning träffas avtal om köp mellan er och Tiles R Us AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som ni angivit vid beställning. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas så förbehåller sig Tiles R Us AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Vid annullering av redan ivägskickat eller färdigbehandlat order kan en extra avgift tillkomma.

Tiles R Us AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).
Tiles R Us AB förbehåller sig rätten att neka en order.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Tiles R Us AB ansvarar inte för skador och/eller missfärgningar och liknande som kan uppstå vid felaktig montering eller som en följd av felaktigt bruk av varan.

Falska beställningar. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas


BETALNINGSALTERNATIV

Kortbetalning.
Tiles R Us AB erbjuder en säker kortbetalning via payex.

Faktura
Faktureringen sker via Klarna AB & kostnaden för köp via faktura är 29 kr.

Förskottsbetalning.
Ni betalar ordersumman i förväg på vårt bankgironummer eller kontonummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning, faktura skickas till den e-postadress ni angivit vid beställning, fakturan är då betald och betaldatum anges på fakturan. Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid.

Avtalskund.
Enligt avtal.


LEVERANSVILLKOR

Vi behandlar och skickar samtliga order inom 1-3 vardagar.

Fraktföretagets leveranstid tillkommer.

Leveranssätt.
Vi levererar större försändelser med DHL/DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vid mottagning
Du kommer att bli aviserad av DHL/DSV innan leverans och då få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.
Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.

  • Kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan. Vid mottagandet skall detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln.

Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi normalt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.

    1.  När varan lämnar oss kommer ni få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.
    2.  I aviseringen får ni även ett tiosiffrigt sändningsnummer som används till att spåra ert gods.
  •  DHL/DSV aviserar er om när varan kommer köras ut till angiven adress.
  •  Kontrollera ALLTID godset innan ni skriver på fraktsedeln.
  • OBS! Enligt DHL/DSV har kunden 3-4 dagar på sig att svara på deras kontaktförsök. Om inte varan hämtas ut tar DHL/DSV ut en avgift mellan 50-495, beroende på kollits storlek. Om inte varan hämtas ut, utan returneras till Tiles R Us AB står kunden för hela returkostnaden plus DHLs/DSVs avgift.

Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att ni styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Ni ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste ni anmäla skadan till oss senast inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får ni inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.

Ni har upp till 14 dagar på er att hämta ut ert paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avi via sms alternativt post-avi. Om ni ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi att debitera er för våra omkostnader i returfrakt, administrativt samt ny frakt. Debiteringen för icke upphämtad försändelse är 350 kr för att täcka våra omkostnader. Omfrakten debiteras 80 kr. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en icke upphämtad försändelse registreras hos oss.

Saknas gods gör ni så här. Gör anmärkning på fraktsedeln innan ni kvitterar godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.

Reklamation och returrätt.  Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. För återbetalning ange ert postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt. ni har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Eftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skall levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballage, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte ska skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Gloppgatan 1, 213 77 Malmö.