Special Offert

På Alla Sortimentet fran tills 2020-03-31

NI ÄR VÄLKOMNA ATT HANDLA FRÅN VÅR WEBBSHOP

  • Priserna som anges är inklusive moms. (25%)
  • Fri frakt vid beställningar över 4000 SEK inom Sverige.

När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Kakelshop. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig Kakelshop rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Kakelshop ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).
Kakelshop förbehåller sig rätten att neka en order.Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Kakelshop ansvarar inte för skador och/eller missfärgningar och liknande som kan uppstå vid felaktig montering eller som en följd av felaktigt bruk av varan. Falska beställningar. Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.


BETALNINGSALTERNATIV

Kortbetalning.
Kakelshop erbjuder en säker kortbetalning via payex.

Faktura
Faktureringen sker via Klarna AB & kostnaden för köp via faktura är 29 SEK.

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy Här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Förskottsbetalning.
Ni betalar ordersumman i förväg på vårt bankgironummer eller kontonummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning, faktura skickas till den e-postadress ni angivit vid beställning, fakturan är då betald och betaldatum anges på fakturan. Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid.

Swish betalning

Ni betalar ordersumman i förväg på vårt Swish-nummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning. Normalt tar det bara en bankdag innan vi kan bekräfta er inbetalning.

Avtalskund.
Enligt avtal.


LEVERANSVILLKOR

Vi behandlar och skickar samtliga ordrar inom 1-3 vardagar.

Fraktföretagets leveranstid tillkommer.

Leveranssätt.
Vi levererar större försändelser med DHL eller DSV. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vid mottagning
Du kommer att bli aviserad av DHL/DSV innan leverans och få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Tiderna för leverans kan variera beroende på ort och fraktbolagets utkörningstider. Ändring eller specificerat leveranstid kan komma att tillföra en extra kostnad hos fraktbolaget. När sändningen ankommit till slutterminal kommer mottagaren aviseras. Om inte sändningen körts ut eller hämtats från slutterminal inom fyra (4) dagar efter ankomst så tillkommer extra kostnad för lagerhyra. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.
Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.

  • Medan chauffören fortfarande är där ska ni kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan. Det här ska noteras på kvittensen vid mottagandet av leverans innan chauffören åker iväg och innan fraktsedeln är kvitterad.

Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs

Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi normalt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.

    1.  När varan lämnar oss kommer du att få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.
    2.  I aviseringen får du även ett tiosiffrigt sändnings-nummer som du kan använda till att följa ditt gods.
  •  DHL/DSV aviserar dig om när varan kommer att köras ut till angiven adress.
  •  Kontrollera ALLTID godset innan du skriver på fraktsedeln.
  • OBS! Enligt DHL/DSV har kunden 3-4 dagar på sig att svara på deras kontaktförsök. Om inte varan hämtas ut tar DHL/DSV ut en avgift mellan 50-495 SEK, beroende på kollits storlek. Om inte varan hämtas ut, utan returneras till Kakelshop, står kunden för hela returkostnaden, plus DHL:s/DSV:s avgift.

OBS! Vid retur tillkommer extra kostnad för frakt. Vid avbruten beställning som redan skickats iväg tillkommer en extra avgift för att täcka våra kringkostnader. Vid köp av beställningsvaror går det ej längre att returnera era varor eller annullera er order då det specialbeställts specifikt för er beställning direkt från fabriken.

Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss senast inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss. Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avi via sms alternativt post-avi. Om du ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi att debitera dig för våra omkostnader i returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt. Debiteringen för oupphämtad försändelse är 350 SEK för att täcka våra omkostnader. Omfrakten debiteras 80 SEK. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en oupphämtad försändelse registreras hos oss. Vi rekommenderar att ni inte anlitar hantverkare eller tar några andra extra kostnader i samband med er beställning innan varorna har tagits emot och ni har sett att allting är korrekt.

Saknas gods gör du så här. Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss.

Reklamation och returrätt.  Om man kan visa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Efter uppsättning av varor kan ni ej längre reklamera eller returnera varor.

Notera att bränning skiljer sig på kakel och klinker vid olika tillverkningar. Var därför noga med att beställa allt i samma omgång. Behöver du komplettera så kontaktar du vår kundtjänst för att försäkra att det blir samma bränning.

Ångerrätt. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor eller företag) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Eftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skall levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballage, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte skall skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Galoppgatan 1, 213 77 Malmö.

Copyright © 2013-2017 Magento, Inc. Alla rättigheter reserverade.